[metaslider id="9331"]
tanulasmodszertani-workshop

Milyen egy tanulásmódszertani workshop?

Szenvedsz a tanulással? Úgy érzed, nem találod a számodra megfelelő tanulási módszert? Erre kínál megoldást az alábbiakban bemutatott workshop.

A PTE Karrier Iroda és a PTE ÁJK Karrierpont és Mentorklub által szervezett Tanulásmódszertan workshopokon a PTE hallgatói térítésmentesen vehettek részt. Ebben a félévben február 20-án, illetve 27-én 9:00-től 13:00-ig került sor az esemény megtartására. A helyszín az Állam-és Jogtudományi Kar volt.  Az érdeklődők számos tematikával ismerkedhettek meg. Szó volt többek között a tanulási problémák differenciált megfogalmazásáról, az egyéni erősségek és kompenzációs lehetőségek felderítéséről, koncentrációfejlesztésről, jegyzetelési technikákról, írásbeli szövegek alkotásáról stb. Továbbá beszéltek a szóbeli megnyilatkozásokra való felkészülésről, mindemellett a vizsgadrukk és szorongás oldásáról, melyek elsajátítása minden hallgató életét jelentősen megváltoztatnák. Ezeket az alkalmakat Kiss Barbara tanár, gyógypedagógus, tanulásmódszertani- és Hoffmanné Toldi Ildikó tanár, drámapedagógus, pályaorientációs facilitátor vezették.

Az esemény után megkérdezték a diákokat arról, hogy mit tartottak a leghasznosabbnak a tréningen. A válaszok a következők voltak: a rövid idő ellenére kapott személyre szóló tanácsadást, trénerek és csoporttagok tapasztalatait, tanulási technikákat, módszereket, személyiség-, és önismereti fejlesztést/fejlődést, megismerést, valamint problémamegoldási módszereket. Ezen kívül többen kiemelték, hogy azért volt számukra előnyös a rendezvény, mert elérhetők számukra ezek a programok, helyben, célirányú, tanulmányok előrehaladását segíti, önismeret és tudatosság megismerését és felhasználását teszi könnyebbé, személyiségüket fejleszti, képzésük során kevés módszertani ismeretet kapnak, sőt hasonló sokak tantervébe nincs beépítve, és nem utolsósorban kicsit kiragadta őket a kötött tanulásból, újító, frissítő volt számukra.

A hallgatók közül Hosszú Larát kérdeztem a workshoppal kapcsolatos tapasztalatairól:

INTERJÚ

Hányadik alkalommal vettél részt ilyen jellegű rendezvényen? Mik az eddigi tapasztalataid?

hosszu-laraHosszú Lara: Először voltam ilyenen, de még biztosan el fogok menni többre is.

Hasznosnak bizonyult számodra a workshop és amennyiben igen, miért?

Hosszú Lara: Nagyon sokat tanultam mind magamról, mind pedig tanulási technikákról, remélem a jövőben is hatékonyan tudom majd alkalmazni ezeket az életem legtöbb területén.

Milyen tanulási technikákat ismerhettek meg a résztvevők? Melyiket sajátítanád el legszívesebben?

Hosszú Lara: A tréning első része saját magunk megismerésére fektetett nagy hangsúlyt, tehát a tanulási technikák is erre épültek. Ezeket nem szabad úgy elképzelni, hogy a tanfolyam elvégzése kulcs lesz az ötöshöz vagy éppen az IM ösztöndíjhoz. Ha van önismeret, önkritika, fegyelem, akkor tudod kiválasztani a számodra leghatékonyabb tanulási módszert a sok közül, amiket eléd tárnak, ebben nyújtottak segítséget a trénerek különböző tesztekkel, játékokkal. Talán nekem a fürtábra alkalmazása és a tanulásban való tudatosság követése lesz a legnagyobb segítség.

Az ott hallottak alapján mit javasolnál azoknak a hallgatóknak, akik nem voltak jelen?

Hosszú Lara: Mindenképpen érdemes ilyenekre elmenni, már csak azért is, mert ezeket máshol megtanulni nincs lehetőség, nincs a tantervbe építve, nincsenek erre vonatkozó szemináriumok. Szerintem az egyetemi hallgatóknak kell a legtöbb anyagot megtanulniuk és elsajátítaniuk, tehát ezeknek a fajta tréningeknek ebben az élethelyzetben van leginkább relevanciájuk.  Ezt csütörtökönként tartották, de én azt gondolom mindenképpen érdemes volt beáldoznom az ebben az időpontban lévő kötelező óráimat, mert ezt nem lehet könyvből megtanulni, elsajátítani és ajánlom azoknak a hallgatóknak is, akik szeretnének fejlődni.

A program tájékoztatójában benne volt, hogy órai hiányzás esetén tudnak igazolást is adni, így ez sem lehetett akadály a tanulóknak. Mindenképp pozitív gondolat, hogy a tréning maximális létszámát 18 főben határozták meg, mivel így közvetlenebb, családiasabb hangulatban teltek el az órák. Ezen felül a módszereik figyelembe veszik az egyéni tudásszerzési sajátosságokat, a különböző tanulási stílusokat és intelligenciamodelleket, így egészen személyre szabott segítséget kaphat az oda látogató. Az otthoni tanulást is elősegíti, mivel megértést, rendszerezést és memorizálást megtámogató grafikai szervezők készítését, relaxálási technikákat sajátíthatnak el. Mindez rendkívül kreatív módon történik: térben, mozgással, vizualitással, dramatikus játékokkal, érzelemmel megtámogatva zajlik a tanulás. A kurzus végén a diákok elismerő tanúsítványt kapnak.

A résztvevők 100%-ban hasznosnak tartották a képzést és véleményük szerint mindenképpen érdemes hasonló programokat szervezni a hallgatóknak. Használd ki a lehetőséget Te is!

 

EnglishGermanHungarian