[metaslider id="9331"]

Oktatók üzenete a gólyáknak – Sok sikert az első vizsgaidőszakotokhoz!

Minden felsőbb éves látja, hogy mennyire nehéz a dolga az idén kezdett egyetemistáknak. Sem egymással nem tudtak igazán megismerkedni, sem a felsőbb évesekkel és igazából az oktatókkal sem, ráadásul a legtöbbjüknek a vizsgaidőszakban sincs tapasztalata, épp ezért kerestem meg Prof. Dr. Herger Csabánét, aki  Európai alkotmány- és jogtörténetet  oktat, Dr. Béli Gábort, aki Magyar alkotmány- és jogtörténetet oktat, illetve Dr. Jusztinger Jánost, aki Római jogot oktat, hogy üzenjenek valamit a hallgatóknak. 

Prof. Dr. Herger Csabáné:

Kedves Hallgatóink!

Az európai jogtörténet oktatásával a célom az, hogy a bennünket körülvevő – felettébb bonyolult – világ értelmezéséhez a történeti jogösszehasonlítás eszközével segítsem hozzá azt, aki erre nyitott. Nem a tárgy oktatásának nagybetűs céljáról beszélek, hanem arról, ami engem motivál, amiért személy szerint én értelmet találok a munkámban.

Tudom, hogy izgatottak és tele vannak kérdésekkel, hiszen hetek óta képernyőn keresztül látnak csak, bár valljuk be, ez még mindig jobb, mint az, hogy én csak a képernyőn alul sorakozó monogramoknak beszélek. Mégis azt szeretném, hogy ne a nehézséget és a fáradtságot lássák elsősorban a felkészülésben! Jól emlékszem arra, mit éltem át joghallgatóként egy-egy vizsgára heteken át készülve, és közvetlen közelről látom otthon azt is, hogy mit jelent ma egy vizsgaidőszak. Hadd higgyem, hogy van értelme ennek az extra erőfeszítésnek!

Az adatokat minden bizonnyal a vizsga utáni reggelen már elfelejtik. De ha a problémalátásuk és az összefüggések felismerésére való készségük alakult, akkor már úgy gondolom, hogy elértünk valamit.

Sok sikert kívánok!

Herger Csabáné Eszter

Dr. Béli Gábor:

Tisztelt Kollégák!

Első vizsgaidőszakuk számunkra is különös körülmények közepette zajlik majd. Már a szorgalmi dolgozat is egészen új, hiszen elektronikus úton bonyolítjuk, jellegéből adódóan személytelenül. Kétségkívül nehezebb úgy készülni, vizsgázni, hogy ki-ki gép előtt ülve hallgatja az előadásokat, olvassa (reményeim szerint tanulja is) a felkészülést segítő jegyzeteket, tankönyveket, és ad számot az elsajátítottakról. Az előrejelzések alapján ugyanez ismétlődik jövőre, a második szemeszterben. A szükség kényszeréből született megoldások ellenére nem váltunk virtuális egyetemmé, karrá. Közös célunk és munkánk, esetünkben a jogtudományok művelése okán az universitas és a facultas mi vagyunk együtt, izoláltan is. Megvan a lehetőség a kapcsolattartásra. Keressék egymást, keressék tanárikat. A magunk részéről törekszünk mindent megtenni, hogy sikeresek legyenek, hogy oldjuk a vizsgadrukkot, hogy átsegítsünk az akadályokon. Ha nehéz is, ne adják fel, ha valóban belefektettek, az eredmény nem marad el. Hajrá!

Dr. Béli Gábor 

Dr. Jusztinger János:


Kedves Hallgatók! 

Amióta világ a világ, a Római jogot a jogászképzés „mumustárgyaként” tartják számon. A megmérettetés persze nem könnyű, a római jogi vizsga már kollokviumként is alapos felkészülést igényel. Bízom abban, hogy mindannyian azért jelentkeztek a jogi karra, hogy az itt eltöltött 5 esztendő alatt valóban hasznos ismeretekkel vértezzék fel magukat a későbbi jogi pályára, ezért az sem lehet kétséges, hogy elsőéven hatalmas energiákat mozgósítanak annak érdekében, hogy ezt a tárgyat a lehető legjobban elsajátítsák. Úgy gondolom, hogy a szorgalmi dolgozatok adta könnyebbség mindenkinek kellő szabadságot ad ahhoz, hogy az idejét jól beosztva vágjon bele élete első vizsgaidőszakába. A Római jog 1. kollokviumot fogják fel egyfajta bemelegítésként az év végi alapvizsgához. A léc nem átugorhatatlan, de az a bizonyos hajó csak azoknak nem ment még el, akik a szorgalmi időszakot is kihasználták/kihasználják az eredményes felkészülés érdekében.

Mindannyiuknak sikeres vizsgákat kívánok!
Dr. Jusztinger János

EnglishGermanHungarian