[metaslider id="9331"]
tanszekek-ejszakaja-interju

Tanszékek éjszakája 2019.

„Arra van szükség, hogy az oktatók jól behatárolt keretek között, de betekintést engedjenek tanórán belül és azon kívül is saját életútjukba”

Az idei Tanszékek Éjszakája több részben is eltért az előző évhez képest, és itt most nem csak arról beszélek, hogy csak a főépületben voltunk, vagy, hogy több tanszék is közösen „vendégelte” meg a hallgatókat, és, hogy csoportokban indultunk útnak. Arról beszélek, hogy abban a pár órában kiderült, hogy ki futott már kétszer maratont a Polgárjogi- Büntetőjogi Tanszék összevont állomásáról, hogy mi Vörös Eszter tanárnő kedvenc rajzfilmje, de többek között az is, hogy ki a legkörnyezettudatosabb oktató a Közigazgatási Jogi Tanszékről. Tehát igen, szerintem ezen és ehhez hasonló információk megismerése miatt is volt érdekes többek között az idei esemény. Arról pedig már talán szót sem kell ejtenem, hiszen az előző cikkemben a Dékán Úrral is megbeszéltük, hogy mennyi lehetőséget rejtett magában idén is az, hogy egy kötetlen beszélgetésen vehettünk részt még a vizsgaidőszak kezdete előtt az oktatókkal. (Amennyiben azt a cikket még nem olvastad, itt megtalálod: https://egyetemistakmagazinja.hu/2019/11/21/tanszekek-ejszakaja-dr-fabian-adrian-dekan-ur-gondolatai/ )

Számomra ezek miatt is volt óriási élmény az idei program (is), az pedig a rövid interjúkból fog kiderülni, hogy Dr. Hohmann Balázs, a Közigazgatási Jogi Tanszék Informatikai és Kommunikációs Jogi Csoport tanársegédje, illetve Szökőcs Kolos, harmadéves hallgató milyennek tartotta az eseményt.

Media Iuris: Milyennek találta az idei eseményt? 

Dr. Hohmann Balázs: Az idei rendezvénysorozatot rendkívül üdítőnek találtam, mert amellett, hogy szervezettebb kereteket kapott a tavalyi évben, a Hallgatói Önkormányzat által megálmodott elképzelés, mégis lehetőséget biztosított arra, hogy az Egyetem közössége – hallgatók és oktatóik egyaránt –  szabadon eszmét cserélhessen, beszélgethessen és az itt tanuló Diákjaink megismerhessék oktatóikat.

Fontosnak tartom, hogy egyetemi oktató ne csak szakmai teljesítményén keresztül váljon láthatóvá diákjai számára, hanem személyében követendő példára, akár példaképre találhassanak a hallgatók, akik még szakmai pályafutásuk előtt állnak és nagy jelentőségűek lehetnek számukra a követendő magatartásminták, hiszen pályájukon nem csak szakmailag, hanem majd emberileg is helyt kell tudniuk állni.

Ehhez azonban véleményem szerint arra van szükség, hogy az oktatók jól behatárolt keretek között, de betekintést engedjenek tanórán belül és azon kívül is saját életútjukba, az őket foglalkoztató gondolatokba, kihívásaikba, kudarcaikba és sikereikbe egyaránt, amellyel egyúttal motiválni is tudják hallgatóikat. A tudományos diákkör, a kötetlenebb szakmai és szabadidős egyetemi tevékenységek mind ennek a célkitűzésnek tematikus darabjai, amelyek egymást erősítve hozzájárulhatnak egy kiváló oktató-hallgató kapcsolat kialakulásához, amely iránymutatást adhat a későbbi szakmai pálya partnerségen alapuló kapcsolataihoz is.

Media Iuris: Mi a véleményed arról, hogy idén kvízek voltak, illetve, hogy tetszettek az összevont tanszékek?

szokocs-kolosSzökőcs Kolos: Igazából nekem pont ezért tetszett jobban, mint a tavalyi, a kvízek miatt. Egyébként is nagyon jó ötletnek találom, hogy a Tanszékek Éjszakáján belül kötetlenül beszélgethetünk az oktatóinkkal egy pohár bor mellett, de ami az idén még egy lapáttal rádobott erre, az kifejezetten a kvíz volt. Ezáltal olyan személyes dolgokat tudhattunk meg oktatóinkról, amiktől úgy érezheti a hallgató, hogy egy lépéssel közelebb kerül a tanárhoz. Emellett a kvízen kívül tudtunk olyan kérdéseket is feltenni, illetve olyan témákat boncolgatni, amikre előadás keretein beül nincs lehetőség. Tehát nagyon jól éreztük magunkat, hiszen mind a hallgatók, mind az oktatók felszabadultabban érezték magukat ebben a helyzetben, ami véleményem szerint jó hatással van a tanár-diák viszonyra. A tanszékek összevonása abból a szempontból volt jobb, hogy minden résztvevő tanszékhez el tudtunk jutni, és minden tanszéket meg tudtunk ismerni közelebbről is.

Media Iuris: Mi volt a legpozitívabb élménye a Tanár Úrnak? 

Dr. Hohmann Balázs: A rendezvényen szinte azonnal oldott, kiváló hangulat alakult ki, amelyhez természetesen szükség volt mind az oktatói, mind pedig a hallgatói közösség nyitottságára. Éppen ezért legjobb élményem az volt a rendezvény kapcsán, hogy a diákok kötetlen formában meg merték szólítani oktatóikat, vállalták a „kockázatot”, hogy beszélgetést kezdeményeznek velük, amely párbeszéd az egyetemi szakmai „lét” alapja. Mindez a kölcsönös elfogadáson, akár a generációk közötti különbségek megértésén és az azon való túllépésen alapult, amely nélkül a rendezvény üres, súlytalan lett volna. Örülök, hogy ismét, egy régi-új fórumon találkozhattam hallgatóimmal.

Media Iuris: Mit gondolsz, hasznos volt számodra az esemény?

Szökőcs Kolos: Igen, kifejezetten hasznos volt, mert sok olyan oktatóval találkoztunk az este folyamán, akik még nem tanítanak. És ezt azért tartom fontosnak, hogy ismerjük az oktatókat, mert az előadásra, illetve a vizsgára nem félve megy be a hallgató, ha tudja, hogy ki az adott tanár. Ezenkívül a szabadon választható tárgyak közül is lehet előbb jönnek számításba azok a szemináriumok, ahol ismert az oktató.
Szóval összességében nagyon jó élmény volt, ajánlom mindenkinek, hogy a következő évben vegyen részt az eseményen.

EnglishGermanHungarian