[metaslider id="9331"]

Portugál nagydíj és Senna halálának 27. évfordulója

Lewis Hamilton megszerezte 97. győzelmét és 122 verseny óta megszakítás nélkül ő vezeti az összetett ranglistát és ezzel egy újabb rekordot döntött meg. Korábban Michael Schumacher tartotta, aki 121 versenyen keresztül állt a ranglista élén. Az időmérő pole-pozícióját most Valtteri Bottas zsebelte be, utána a másik Mercedes pilóta Lewis Hamilton, és a harmadik helyről Max Verstappen indulhatott. 

Ez a verseny nem volt annyira izgalmas, mint az előző kettő és talán Kimi Räikkönen sem bánta, hogy az második körnél már kiesett. Az elbambult versenyző csapattársának, Giovinazzi-nak ment neki, ezzel széttörve saját autóját. Talán a baleset után felébredt a finn és visszamehetett a medencébe onnan nézve tovább a versenyt. A safety car bejött a sárga zászlónál, amit kihasznált Bottas, és az újrainduláskor meglepte a mögötte érkező Hamiltont, akit Verstappen meg is előzőt. Az angolnak nem ez az első rossz rajtja, egyre többször fordul elő vele, hogy emiatt pozíciót veszít. Viszont nem szakadt le a többiektől, és a 11. körben visszavette helyét a hollandtól, majd a 20. körnél csapattársát is megelőzte. Verstappen előbb ment ki a boxba, mint a Mercedes, és ezzel a taktikával, meg is szerezte a második helyet.  Maradt végig ez az állás, és a végére már csak a leggyorsabb körért versenyeztek a pilóták, hogy a plusz pontot is megszerezzék. Verstappené lett a leggyorsabb kör, viszont elvette tőle az FIA, mert elhagyta a pályát, ezért Bottas kapta meg a leggyorsabb körért járó egy pontot. 
Perez negyedikként ért célba, még úgy is, hogy Nyikita Mazepin megzavarta, mikor a lekörözésnél nem figyelt a kék zászlóra, ami azt jelezte, hogy ilyenkor el kell engedje a mögötte érkező autót. 5 másodperces büntetés kapott emiatt, de legalább sikerült befejeznie a versenyt. Ellenben Mick Schumacher, aki nagyon jól teljesített a gyenge Hassal, ugyanis megelőzte Latifit, és a 17. helyen ért  célba. Érdemes szót ejteni Daniel Ricciardo-ról, aki idén a McLaren pilótája, ő csapattársához képest nagyon elrontotta ezt az időmérőt. Lando Norris a 7. helyről indulhatott, míg Ricciardo, már a Q1-ben kiesett és a 16. lett. Viszont a versenyen mind a ketten jobban teljesítettek, Norris az ötödik, az ausztrál a kilencedik helyen ért célba.

Perezt választották a nap pilótájának a nézők, holott semmilyen bravúrt vagy előzést nem láthattunk tőle. Több sportriporter is inkább azon a véleményen volt, hogy Hamilton kellett volna legyen a nap versenyzője, mivel ugyan hiába lett második az időmérőn, és hibázott is egyet Verstappennel szemben, mégis sikerült elsőként beérnie és 8 ponttal előrébb vezet, mint a holland.

A konstruktőri bajnokság jelenlegi állása: 

  1.  Mercedes 101
  2. Red Bull – Honda 83
  3. McLaren- Mercedes 53
  4. Ferrari 42
  5. Alpine- Renault 13
  6. Alpha Tauri-Honda 9
  7. Aston Martin-Mercedes 5
  8. Haas-Ferrari 0
    Alfa Romeo-Ferrari 0
    Williams-Mercedest

Senna halálának 27. évfordulója

Ayrton Senna da Silva 1960-ban született Brazíliában. Háromszor nyert világbajnokságot a McLarennel (1988-ban, 1990-ben és 1991-ben). Élete első futamát Portugáliában nyerte 1985-ben az estorili pályán. 1993-ban távozott akkori csapatától, és a Williamshez igazolt át. 1994. április 29-én a San Marinó-i szabadedzésen már volt egy baleset, ekkor Rubers Barrichello úszta meg az esetet. Azonban másnap az időmérő edzésen Roland Ratzenberger ütközött a betonfalnak, az osztrák nem élte túl. Senna-t is megrázta az eset, viszont nem rendítette el a másnapi versenytől. A verseny elején összeütközött Pedro Lamy és JJ Lehto, a rengeteg törmelék még pár nézőt is megsebesített. Senna viszont vezette a versenyt, és még a leggyorsabb kör is az övé volt. Viszont a 7. körben a veszélyes Tamburello kanyarban kicsúszott és 218 km/órával a betonfalba csapódott. A jobb első kerék leszakadt és fejen találta, ami halálos koponyatörést okozott neki, valamint a kerékfelfüggesztés átszúrta a sisakot. A televízió végig közvetítette az esetet, ahogyan Senna-t kiveszik az autóból, majd egy mentőhelikopterbe teszik. Végül a kórházban 18:37-kor vesztette el életét.  Niki Lauda a történtek után bejelentette a Grand Prix Drivers’ Association (GPDA) újra szerveződését. A Formula-1-ben 21 évig nem volt halálos áldozat ezután, egészen 2014-es Japán nagydíjig, amikor Jules Bianchi ütközött a falnak. Műtétje után kómában volt, de soha nem ébredt meg, majd 2015. július 17-én lekapcsolták a gépeket. 

Senna készült egy meglepetéssel, méghozzá egy osztrák zászlót helyezett el az autójában az utolsó nagydíján. Úgy tervezte, hogy a célba érése után a zászlót lengetni fogja, az elhunyt Ratzenberger emlékére. Erre viszont sohasem került sor. 

Közreműködött: Sportplatz
Forrás:1,2,3,4

EnglishGermanHungarian