halal-barcelonaban-konyvajanlo-egyetemistak-magazinja

Könyvajánló: Francisco G. Ledesma – Halál Barcelonában

Ez alkalommal a krimi szerelmeseinek kedvezünk. Olvassátok eheti könyvajánlómat, ami egyenesen Barcelonába repít minket, hogy olvasóként megfejtsünk néhány bűntényt.

 Spanyolmániások előnyben, avagy sajnálom, nem tudok kibújni a bőrömből.

A spanyol szerelmeseként nézzétek el, hogy megint egy kasztíliai fordítást hozok, de ha a romantika annyira nem a te műfajod, akkor viszont jó hírem van, mert az eheti könyvajánlónk, ahogy már a címe is sejteti, egy krimi lesz.

Az íróról röviden csak annyit, hogy a XX. század elején született Barcelonában, de Franco diktatúrája alatt nem jelenhettek meg művei így újságírásba kezdett. A diktátor bukása után azonban hamar ismerté váltak regényei, később pedig nemzetközi hírnévre is szert tett. 1983-ban jelent meg Barcelonai határozat című regénye, Ricardo Méndez felügyelő főszerepével, amivel világhírű bűnügyi sorozatot indított.

És, ez hogy kapcsolódik ide?

Úgy, hogy a választott kötet főszereplője, szintén a más történetekből már ismert lehet, Ricardo Méndez felügyelő. Karaktere számomra kettős, nem túl szimpatikus stílusa és egyes megnyilvánulásai miatt, de ezt mindenki döntse el maga.

A három különböző szálon futó cselekmény, a könyv nagyobb részében, egymástól teljesen független, így az olvasóban egész végig fenntartja az izgalmat és kíváncsiságot, hogy végül hol érnek össze a szálak. A három főszereplő Gabriel, aki szabadulása után a börtönből rögtön bérgyilkosi megbízatást kap, Sandra, aki az oltár előtt lövi le férjét, és a Down-szindrómás kislány, Nadia, akit nevelőnője prostitúcióra kényszerít. Az író az egyes fejezetek végét zseniálisan oldotta meg, miszerint a következő oldalon mindig várnád a folytatást, de ahhoz előbb el kell olvasnod a másik két cselekményszál újabb fejezeteit.

Márquez után már egyáltalán nem meglepő, hogy ez a könyv is rendkívül megosztó. Elsősorban éppen a három szál bonyolultsága és a végén fényre derülő kapcsolataik miatt. Szintén rizikós pontja a nyelvezete, hiszen valóban a mai szófordulatoktól és trágárabb kifejezésektől hemzseg a könyv. Ellenben az egyes szereplők életeihez az ideológiai és politikai háttér nagyon jól illeszkedik, és teljes mértékben hozza azt az érzést, amit az olvasó egy XXI. századi krimitől vár.