[metaslider id="9331"]
erettsegi-2020-sikeresen-lezajlott-interju

Hogyan éltem meg a 2020-as érettségit? – interjú Lukács Zitával

Sikeresen lezajlottak az idei érettségi vizsgák. A 2020-as vizsgaszezon meglehetősen eltért a korábbi évekéhez képest mind a lebonyolítást, mind a felkészülést illetően.

A viszonylag hirtelen kialakult járványügyi helyzet sok változást idézett elő, mint például azt is, hogy idén nem került sor a szóbeli érettségikre, ám úgy tűnik az írásbeli vizsgák gördülékenyen lezajlottak. Azonban felmerül a kérdés, hogy egy diák miként élte meg és hogy birkózott meg mindezzel?

A Media Iuris csapatának több tagja is önkénteskedik a koronavírus okozta helyzet alatt, ezzel is segítve és megkönnyítve embertársaink életet és mindennapjait. Akad, aki a szociális szférában dolgozók munkáját segíti, az idősebbek teendőinek egy részét vállalja magára, mint például a bevásárlás, postára járás, erről bővebben egy korábbi cikkünkben olvashattok. (Ludas Blanka: Leghasznosabb elfoglaltság…)

Személy szerint én is szívesen töltöm az időmet önkénteskedéssel, ám most, hogy az iskolák bezártak, fontosnak tartottam, hogy azok segítségére legyek, akiknek korrepetálásra lenne szükségük és hogy legyen valaki, aki nem engedi el a kezüket, ösztönzi őket a tanulásra.

Interjúalanyom, Lukács Zita, a Marcali Berzsenyi Dániel Gimnázium tanulója szintén igénybe vette az általam elérhető korrepetálás lehetőségét történelem és angol, valamint magyar nyelv-és irodalom tantárgyakból, amelyet online keretek között bonyolítottunk le.

Miként vélekedsz a vizsgaidőszakról? Hogy élted meg?

lukacs-zitaLukács Zita: A vizsgaidőszak számomra nagyon fárasztó és stresszes volt. Ennek ellenére úgy gondolom, hogy kicsit túl aggódtam az egész vizsgát, ugyanis nem volt olyan nehéz, mint amennyire számítottam.

Mennyiben érezted másnak mind a felkészülést, mind pedig a hétköznapjaidat a vizsga szezon alatt, így, hogy bezártak az iskolák?

Lukács Zita: Az iskolák bezárása megnehezítette a felkészülést a vizsgákra, otthon sokkal több időt kellett szánnom a tanulásra, de az ez idő alatt nyújtott korrepetálás sokat segített abban, hogy ne teljesen egyedül kelljen felkészülnöm az érettségire. Ami a hétköznapjaimat illeti, rossz érzéssel töltött el, hogy nem tudtam a barátaimmal lógni, programokat csinálni, a házból se mozdulhattam ki és hazudik, aki azt mondja, hogy mindez nem volt hatással a tanulásra, ugyanis a kedvünket nagyban befolyásolta és nem egy jó értelemben.

Miért volt jó, hogy interaktív keretek között igénybe vehetted a korrepetálást? Hasznosnak bizonyult számodra?

Lukács Zita: Az interaktív korrepetálás nagyban megkönnyítette a felkészülésemet a vizsgákra. Nagyon örültem, amikor értesültem ennek lehetőségéről, mert egyedül nem biztos, hogy rászántam volna magam a mindennapos tanulásra és a gyakorlásra, de így, hogy volt valaki, aki folyamatosan számon kért és jó tanácsokkal látott el sokkal jobb volt. De vannak olyan tantárgyak, mint például a nyelvtan, amit magamtól nem igazán értettem, hogy miként is kell egy jó érvelést vagy kérvényt írni, de a korrepetálásnak köszönhetően olyan volt mintha egy magántanárom lenne, aki türelmesen elmagyarázta, ez rengeteget segített. De ugyanez a helyzet a matematikával is, sőt.

Mit gondolsz, egyszerűbb volt így, hogy magad osztottad fel a tanulásra szánt idődet otthon, vagy szívesebben vetted volna, ha a tantervvel zökkenő mentesen haladtatok volna az iskolában?

Lukács Zita: Jobbnak éreztem azt, hogy az időmet magam osztom be, mint hogy tantervet kövessek, mert így akkor vettem a kezembe a könyveket amikor akartam.

Mennyire ért váratlanul a kialakult helyzet? Mi az, amit elvett a mindennapjaidból?

Lukács Zita: Nagyon váratlanul ért a kialakult helyzet. Rengeteg mindentől megfosztott engem és diáktársaimat. Elmaradt a bolondballagás, szerenád és a várva várt ballagás. Ezek végzős éveink legfontosabb eseményi, mégis le kellett róla mondanunk.

Pozitívumként vagy negatívumként tekintesz arra, hogy idén a kialakult helyzet miatt elmaradtak a szóbeli érettségik?

Lukács Zita: Úgy gondolom, az, hogy nem lesz szóbeli érettségi negatívum, ugyanis én ezt egy javítási lehetőségként fogom fel arra az esetre, ha az írásbeli vizsgák nem sikerültek olyan jól, de így nincs esély a javításra.

Az elmúlt évek érettségi feladatsorait a korrepetálás alatt végig vettük, megoldottuk. Mit gondolsz, az idei feladatsorok könnyebbek voltak a tavalyihoz képest?

Lukács Zita: Véleményem szerint az idei vizsgafeladatok könnyebbek voltak, mint tavaly, de ha nem lett volna a korrepetálás és nem csináljuk meg a tavalyi érettségiket valószínűleg nem így gondolnám.

Melyik tárgy érettségi feladatsorát tartottad a legkönnyebbnek, illetve melyiket a legnehezebbnek?

Lukács Zita: Én az angol vizsgát tartom a legkönnyebbnek, a matematika volt a legnehezebb számomra.

Köszönöm az interjút Zitának. Bízom benne, hogy Neki és a többi diáknak is jobbnál jobb eredményeket sikerült elérnie.

 

EnglishGermanHungarian